28/02/2009

Stonehenge

Asi by bylo zbytečné zde psát nějaké detaily o samotné stavbě, protože na internetu je toho mraky, takže pokud někdo má zájem, určitě si to sám rád vyhledá a pročte. Tak radši napíšu pár řádků o samotné cestě a přidám pár poznatků.

I přes to, že obloha byla ráno plná mraků (nemůžete se divit mým pochybnostem, 14 dní mi tady svítí sluníčko a mám průměrně 10°C, snad jsem aspoň někoho nas...:) ), vydal jsem se podívat na jednu z nejslavnějších megalitických staveb na světě. Nejdříve busem do Salisbury a odtamtud v závislosti na otevírací době jezdí turistický bus (http://www.thestonehengetour.info/) přímo až ke Stonehenge. Vstupné si můžete zaplatit zrovna u řidiče, ale i tak jsem už zaplatil skoro 20 liber a ještě jsem neviděl ani šutr.

Vchod se nachází přímo na parkovišti, které je přes silnici. Ke Stonehenge musíte tedy podchodem, není to ale úplně dobře viditelné, takže dost turistů tam přebíhalo přes silnici, kde na ně ale čekal dvoumetrový plot. Samotná stavba vypadá zajímavě a velice impozantně. Kolem dokola je ohraničená stezka, po které se turisti mohou pohybovat, nejblíže se dostanete na cca 10m. Bohužel krajina a prostředí kolem mě hodně zklamaly. Samotný areál je obehnán plotem, což samozřejmě chápu. Z druhé strany je elektrický ohradník, za kterým se pasou ovce. V blízkosti jsou docela frekventované silnice, takže o ruch zde taky není nouze. Trochu mi to zkazilo celkový dojem, ale i tak to bylo hodně zajímavé. Více snímků ve fotogalerii.


6 comments:

  1. Anonymous28/2/09 16:38

    This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Anonymous28/2/09 18:54

    Fando a příště tohle :)

    Fridgehenge
    http://3.bp.blogspot.com/_Q-PuSGjFHvY/SPwcjz-VtHI/AAAAAAAACcU/LBiwhvYv0fI/s1600-h/_1293685_test.jpg

    Carhenge
    http://www.artificialowl.net/2008/05/carhenge-car-stonehenge-near-alliance.html

    ReplyDelete
  3. :-D No tak když si tam byl už ty, tak já tam jezdit nebudu, nemusím být přeci všude...

    ReplyDelete
  4. Anonymous28/2/09 20:56

    tak teda Fando, jsi mi naprosto vzal ideály, jsem si myslele, že to je daleko idyličtější místě :-/

    Petr

    ReplyDelete
  5. No to já si myslel taky:-/

    ReplyDelete
  6. v pohode, mne jsi nenasr.. a to tu mam prumerne -5 a jeden totalne sedy mrak pres celou oblohu :P

    Ale ze Stonehenge neni nekde uprostred pustiny me taky prekvapilo, nikdy jsem tam nebyl, ale ted uz se budu tesit asi min az se tam jednou podivam...

    ReplyDelete