12/02/2009

Salisbury

Ráno jsem doprovodil Tommyho do školy a řekl jsem si, že si udělám výlet do Salisbury. Dostal jsem se tam přímým spojem z Tidworth a cesta trvala kolem 45 minut. Tohle překrásné městečko ležící v jižní Anglii na řece Avon má kolem 40 000 obyvatel. Našel jsem zde i dvě specializované jazykové školy, jejíž kurzy stojí kolem 100liber při 20 hodinách týdně, což si bohužel nemohu dovolit jak z finančních, tak ale i časových důvodů. Je to turisticky velice silné město, kde se nejen o denních ale i večerních hodinách nikdy nenudíte. Z těch večerních mě docela překvapil počet různých hospod, barů a klubů. Je jich zde na 1 200, to není vůbec špatné číslo:)

Tou nejzajímavější a taky nepřehlédnutelnou památkou je Salisbury Cathedral. Tato katedrála ze 13. století je dokonce nejvyšší v Anglii, její výška je úctihodných 137m. Vstupné činí 5 liber. Strach z výšek byl ale mocnější, takže ani (prý) překrásný výhled mě nepřesvědčil, abych tam vylezl:)

Ono celkově město skýtá několiv historických a památkových zajímavostí. Né, že bych se o to zas tolik zajímal, ale pár fotek jsem vám nechal na: http://picasaweb.google.com/fjakubec
Budu sem posléze dávat snad i více fotogalerií.

Málem bych zapomněl na tu nejdůležitější atrakci, která sem přivádí každoročně davy turistů. Je jím bez pochyby 9km vzdálený kamenný útvar Stonehenge, který se na mě může těšit při dalším výletu...

3 comments:

  1. Anonymous12/2/09 19:46

    Pěkný, na Stonehenge bych se taky podíval.. Pak napiš jak blízko tě pustili..

    ReplyDelete
  2. Anonymous13/2/09 09:17

    2Finger: moc blízko tě nepustěj... řádově desítky metrů, nejblíž tak 15-20. A bejvá tam taky celkem narváno, takže si to člověk moc neužije. Přesto, stojí to za to.

    ReplyDelete
  3. Anonymous28/2/09 19:44

    Laky: tak stojí to za to nebo si to člověk moc neužije?? :-)

    ReplyDelete