05/03/2009

ESOL kurz

Už jsem ani moc nedoufal, ale nakonec přeci jen budu chodit do kurzu. Dalo mi to docela práce, ale v uterý nastupuju. Nechtěl jsem se smířit s tím, že v Andoveru ani v Salisbury není škola, která by pořádala kurzy pro veřejnost. A protože je přeci jen Andover blíže, vyhledal jsem na googlu informační středisko a požádal o pomoc, kde mi obratem odepsaly i s odkazem na dvě školy. Obě jsem obepsal.

Škola Andover College se vzápětí ozvala, že pořádá kurzy ESOL (English for Speakers of Other Language). Kdybych věděl, že ty kurzy se takto nazývají, tak to pro google není problém, ale jinak ze stránek škol je skoro nemožné to vypátrat. S koordinátorem ESOL  jsme dohodli schůzku, kde mi bylo vše vysvětleno. Začli jsme nezávaznou konverzací, poté jsem dostal test. Nejdříve gramatický (doplění správných tvarů a časů) a poté essay na téma rodina. Dle toho jsem byl zařazen do kurzu. Dokonce jsem musel podepsat jakési pravidla školy, které mimo jiné zahrnují minimálně 80% účast, včasné chození do třídy, dělání domácích úkolů, vypnutí telefonu, konverzování pouze v anglickém jazyce atd. Teď už mi chybí jen "malý" detail o hodnotě 160 liber, což je cena kurzu. Zkusím tatíka ukecat, aby mi zaplatil na týden dopředu. No ještě tu je vlastně jeden problém a to je cena busu. Nechce se mi totiž dávat 5liber za zpáteční jízdenku. Asi se pokusím sehnat nějaký šlapací stroj ukrajinské výroby :-)  

4 comments:

  1. Anonymous6/3/09 18:02

    Auto teda nemáš?

    ReplyDelete
  2. Tak jsem ti to tu vse precet, shledl picasu a trosku zavidim :) At se dari a urcite se zas nekdy kouknu.

    Martin Pulpitel

    ReplyDelete
  3. Bohužel, tato rodina nepotřebovala řidiče.

    ReplyDelete
  4. Anonymous7/3/09 13:23

    Tak kolo se určitě vyplatí, my jsme kupovali v bazarech a za 65 liber (ten druhy rok dokonce pres inzerat kolo ze starodavnych filmu - jen bez toho predniho kosiku - za 25 liber :) se dalo sehnat celkem pekny, ktere pak (pokud ti ho neukradnou - celkem se hodi lepsi zamek, u nas se dost kradla) zase posles dal - takze to je urcite dobrej napad :)

    ReplyDelete