09/06/2009

Wilton windmill a Donnington castle

Krátké výlety se hledají stále obtížněji a obtížněji. V okruhu 50ti mil už prostě památky nejsou. Teda aspoň mi to napovídá mistr google. Jedny z posledních, které se až do víkendu dokázaly přede mnou schovat, byly větrný mlýn Wilton a hrad Donnington. Objevil jsem je jen díky fotografiím na mapách jednoho nejmenovaného pomocníka :-).

Větrný mlýn Wilton byl postaven nedaleko stejnojmenné vesnice v roce 1821. Nepřetržitě pracoval celých 100 let. Po nástupu parního válce se stal nepotřebným, a až v roce 1976 byl dobrovolníky opět zrekonstruován.


Druhou zastávkou byl Donningtonský hrad, který se nachází poblíž města Newbury. Hrad byl postaven Sirem Richardem Abberbury v roce 1386, tvar byl obdelníkový s věžemi na každém rohu. Po různých obléhání a válkách se z něj dochovala jen vstupní brána.


zajímavost pod čarou

Tak si to dneska šlapu na kole do školy, když slyším, jak se ke mně, zezadu, přibližuje hrozný rachot. To bylo takové "drnčení", že jsem se bál i otočit. Zvuk sílil a sílil, až po několika desítkách vteřin se kolem mě přehnal tank... a já se málem pos...

2 comments:

  1. Anonymous10/6/09 14:28

    Uz mas halusky z chlastu?:P

    ReplyDelete
  2. Tomu nevěřím, že by se to projevilo tak pozdě po návštěvě ČR :P

    ReplyDelete